Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuková stránka vybraných základů matematiky pro studenty bakalářského programu s ekonomickým zaměřením
Růčka, Petr ; Hřebíček,, jiří (oponent) ; Chvátalová, Zuzana (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeměnou webové stránky iMatematika.cz v komplexnější výukovou stránku vybraných základů matematiky pro studenty oborů s ekonomickým zaměřením či ekonomy. Z jednotlivých vybraných základů matematiky jsou zpracovány podklady, na jejichž základě jsou vytvořena výuková videa a sada testových otázek. Výstupem diplomové práce je nová stránka, která reflektuje provedenou analýzu.
Softwarová aplikace pro podporu vzdělávání v matematice na ZŠ
Helgert, Michal ; Štípek, Jiří (vedoucí práce) ; Leipert, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vytvoření softwarové aplikace zacílené obsahem na 1 - 3. třídu základních škol, sloužící k procvičování matematiky a sdílení příkladů. Zprvu je předmětem matematiky pro tuto věkovou skupinu, vymezení odlišností v učivu mezi ročníky a srovnání školních vzdělávacích programů vybraných základních škol. Dále se práce zaobírá gamifikací výuky, jejími principy a možnostmi využití ve školní praxi, zejm. v souvislosti s edukačním software. Popisuje dostupné výukové aplikace aplikace v češtině, které jsou zaměřené na matematiku a pokrývají stejnou věkovou. Klíčovou součástí práce je samotné mapování procesu tvorby softwarové aplikace, popis použitých technologií, struktury databází a fungování. Hlavním výstupem práce je instalovatelná verze aplikace na operační systémy Android a Windows.
Proč máme mít rádi matematiku
BENÍŠKOVÁ, Zuzana
Tato práce se zabývá matematikou jako předmětu a její oblíbeností u žáků. Součástí práce jsou výsledky mezinárodních šetření v oblasti matematiky, kreativní metody výuky a návrh matematických her a projektů, které žákům usnadní pochopení a osvojení si vybraných termínů. Diplomová práce tak představuje matematiku hravou formou a může posloužit nejen žákům 2. stupně ZŠ a nižších gymnázií, ale i učitelům matematiky.
Matematické hry
BOUBLÍKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá řešením matematických her určených pro žáky druhého stupně základních škol (včetně slovních a geometrických her a her na odebírání předmětů). Jejím cílem bylo nalezení vítězných strategií hráčů a jejich srozumitelné vysvětlení. Součástí práce jsou i obrázky znázorňující vítězné tahy v jednotlivých hrách.
Využití didaktických her ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ
Svobodová, Veronika ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce s názvem "Využití didaktických her ve vyučování matematice na druhém stupni ZŠ" se zabývá problematikou využívání didaktických her v hodinách matematiky na druhém stupni základních škol. Tato práce je složena ze dvou hlavních částí, teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje s pojmy hra, didaktická hra, matematické hry. Podrobněji se zaměřuje na modifikaci deskové hry monopoly. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumnému šetření, které zjišťuje, jaký je postoj učitelů matematiky druhého stupně základních škol k používání didaktických her ve výuce, dále se zaměřuje na názory a zkušenosti žáků s didaktickou hrou. Také se zabývá srovnáním písemného testu z daného učiva u třídy, která absolvovala matematickou hodinu se zařazením didaktické hry monopoly a třídy, která tuto výuku neabsolvovala.
Vybrané partie učiva z matematiky v pracovních listech
GUBÁNI, Barbora
Diplomová práce se zabývá problémy spojenými se čtenářskou a matematickou gramotností při řešení slovních úloh na druhém stupni základní školy. Cílem této práce je přiblížit propojenost čtenářské gramotnosti s ostatními předměty, v tomto případě hlavně s matematikou. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teorií, kde je nastíněno, co je čtenářská a matematická gramotnost, slovní úlohy a k čemu slouží pracovní listy. Druhá část je praktická, jež ukazuje vytvořené pracovní listy s vybranými partiemi učiva z matematiky, které byly zadány žákům na ZŠ. Dále v diplomové práci nejdete spolupráci se žáky při vyplňování pracovních listů a následnou analýzu jejich gramotnosti a postupu řešení.
Dynamická geometrie na dotykových zařízeních ve výuce matematiky
KOŠINOVÁ, Marie
Diplomová práce je zaměřena na program Sketchometry a jeho smysluplné využití. Nahlíží na zavedení programu do vyučovacích hodin matematiky z dvou úhlů pohledu - z pohledu učitele a žáka. Práce se zabývá důležitými aspekty, které ovlivňují efektivnost používání moderních technologií na školách. V práci jsou obsaženy výsledky uskutečněných projektů v praxi. Průběh workshopů s učiteli je doplněn autentickými fotografiemi z akcí a výstupy z pozorování na gymnáziu jsou prezentovány formou vypracovaných řešení od žáků z prostředí programu Sketchometry.
Analýza fyzického zatížení učitele a faktorů, které jej ovlivňují při vyučování matematiky na prvním stupni základní školy
KUČEROVÁ, Lucie
Diplomová práce je pilotní studií, která je zaměřena na analýzu aktivit učitele, fyzického zatížení a faktorů, které jej ovlivňují při vyučování matematiky na prvním stupni základní školy ve výuce matematiky, v kontextu s aktivitami a metodami práce, které ve výuce učitel zařazuje v kontextu s kurikulem v této vzdělávací oblasti. V úvodní části jsou nezbytná teoretická východiska pro zpracování práce a naplnění vytčeného cíle. Pedagogický výzkum je realizován na dvou probandech - učitelkách 1 st. základní školy. Základní metodou je analýza vyučovacích aktivit obou pedagožek ve 4. třídách. Sběr potřebných dat je získáván metodou pozorování, kde základem vyhodnocení jsou multimediální záznamy 7 vyučovacích jednotek matematiky z dvouměsíčního období. Současně pomocí metody snímání srdeční tepové frekvence u obou probandů jsme zaznamenali průměrné hodnoty srdeční tepové frekvence a hodnoty lokálních extrémů srdeční tepové frekvence. Ve výsledkové části jsou interpretovány výsledky pozorování a záznamů ze sporttesteru s grafy, kde je každá výuková jednotka samostatně doplněna o diskuzi. Závěrečná část pak shrnuje výsledky a doporučení do praxe.
Historické početní postupy a jejich aplikace ve výuce
DIVÍŠKOVÁ, Michaela
Ve své diplomové práci se zabývám historickými početními postupy a jejich aplikací ve výuce. V celkem osmi kapitolách popisuji početní techniky z historie, jako jsou magické čtverce, zajímavé počtářské algoritmy, netradiční kritéria dělitelnosti, starověké početní postupy, zlatý řez, figurální čísla a grafické papíry. V závěrečné kapitole se věnuji využití historických početních postupů ve výuce. Tato kapitola obsahuje osm pracovních listů a návrhů aktivit s metodickým komentářem.
Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy
Doležal, Vladimír ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
NÁZEV: Zdravý životní styl v edukační realitě vybrané školy AUTOR: Vladimír Doležal KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: MUDr. Bc. Rostislav Čevela, Ph.D. ABSTRAKT: Tato práce se zabývá problematikou výchovy a zdravého životního stylu v kategorii náctiletých. Cílem práce je zmapovat důležité aspekty, které ovlivňují životní styl náctiletých, a to hlavně ve vztahu ke středoškolskému prostředí, školským dokumentům, jako jsou ŠVP, RVP a zmapovat vliv rizikového chování. Práce se také zaměřuje na důležitý aspekt tohoto tématu, a to na interakci učitel - žák, cílem této části je zdokumentovat a analyzovat, zda žáci vnímají, jak ke zdravému životnímu stylu přistupují jejich učitelé a zda je to nějak osobně ovlivňuje. V práci jsou zdokumentovány a analyzovány současné přístupy k výchově a zdravému životnímu stylu ve středoškolském prostředí. Součástí je krátký exkurz do historie těchto pojmů. KLÍČOVÁ SLOVA: Výchova, životní styl, střední škola, žák, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.